مفید ترین مقدار ویتامین D برای بدن چقدر است؟



محققان هنوز نتوانسته اند با اطمینان پیشنهاد مقدار بالینی مشخصی برای مقدار مصرف ویتامینD جهت تقویت سیستم ایمنی ارائه نمایند ، البته میزان استاندارد مصرف ویتامین D برای سلامت استخوان 600 تا 800 واحد بین‌المللی در طول روز است (این سطحی است که در بیشتر مولتی ویتامین‌ها مشاهده می‌شود).

منابع ویتامینD:
این ویتامین مهم و موثر در سطح سلامت بدن در روغن ماهی، مانند سالمون، و در شیر و البته غذاهای غنی شده با ویتامین D یافت می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شکل پوست، و عرض جغرافیایی منطقه زندگی هر فرد تاثیر زیادی در سطح ویتامین D بدن انسان میگذارد. افرادی که در مناطق شمالی قرار دارند، کمتر در معرض نور خورشید در زمستان قرار می‌گیرند و در نتیجه ویتامین D کمتری دریافت می‌کنند. اگر سطح ویتامین D در خون کمتر از 20 نانوگرم در هر میلی‌لیتر باشد، سطح پایینی تلقی می‌شود و اگر بالاتر از 30 میلی گرم باشد سطح مناسب و بهینه خون است.

پیشنهاد مهم‌:
اگر نگران سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن خودتان هستید، بطور منظم و در دوره های شش ماهه سطح ویتامین D خود را چک کنید و با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل‌های ویتامینی مشورت نمایید.

توسعه سلامت ورزشکاران پارس