پیام سلامت دو

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماریزا مهم است، اما چگونه؟



برای ساخت یک سیستم ایمنی قدرتمند باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و حتما در کنار آن ورزش کنید. اما با این حال، هیچ داروی طبیعی و یا غذایی وجود ندارد که انحصارا منجر به تقویت سیستم ایمنی و یا حتی از میان رفتن بیماری شود. نتایج برخی از مطالعات دانشمندان مزایایی را برای بعضی از این مواد غذایی نشان داده است، اما شواهد دقیقی در مورد آن‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه در سال 2000 نشان داده است که خوردن سوپ مرغ می‌تواند علایم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش دهد و یا نتایج برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف سیر میتواند عملکرد سیستم ایمنی را ارتقا بخشد.

همچنین مطالعات برخی از دانشمندان نشان داده است که قرص‌های مکیدنی روی می‌تواند در حدود یک روز به کاهش طول مدت سرماخوردگی کمک کند، و همچنین در کودکان تعداد دفعات ابتلا به عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی را کاهش دهد. با این حال هنوز هم نمیتوان با قطعیت در رابطه با اثرات روی بر روی بیماریهای دستگاه تنفسی سخن گفت.
مشخص نیست اگر روی از رژیم غذایی به میزان کافی دریافت شود ، آیا باز هم استفاده از مکمل روی می‌تواند نقش مفیدی برای بدن داشته باشد یا خیر.

توصیه مهم :
اگر تبلیغات متعدد در رابطه با استفاده از برخی مواد غذایی به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی توجه شما را جلب می کند، می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل از آن‌ها استفاده کنید. اما یادتان باشد تنها چیزی که مهم است رعایت توصیه های بهداشتی در ارتباط با محافظت در برابر انواع بیماری‌های ویروسی است، لذا دست‌ها را مرتب بشویید و از تماس دست آلوده با صورت خود جدا خود داری نمایید.

توسعه سلامت ورزشکاران پارس